...اینجا مال ماست...

..وبلاگ خصوصیه من..

...اینجا مال ماست...

..وبلاگ خصوصیه من..

ترفندهای جستجو در گوگل (قسمت اول)

گوگل: بهترین جستجوگر اینترنت!

کمتر کاربری است که با گوگل آشنایی نداشته و یا از یکی از سرویس های آن مانند : موتور جستجو ، جی میل ، گوگل ارث ، و... استفاده نکرده باشد. اما محبوب ترین بخش گوگل، موتور جستجوی آن می باشد که علاوه بر جستجوی کلمات امکانات مختلفی نیز دارد. در اینجا به معرفی و بررسی چند ترفند مهم برای جستجویی بهتر با گوگل در اینترنت می پردازیم که امیدوارم برای شما کاربردی و مفید واقع شود!

برای اشنایی با برخی از این ترفندها به ادامه ی مطلب بروید:

 

 

1-    جستجو به دنبال یک فرمت خاص

فرض کنید که در هنگام تحقیق کردن درباره ی یک موضوع خاص علاوه بر اطلاعات کلی که در سایتها در مورد آن میبینید. علاقه مندید تطلاعات مربوط به آن را به صورت یک فایل متنی نیز در اختیار داشته باشید. و یا به هر دلیلی دوست دارید که نتایج جستجوی شما فقط با یک پسوند خاص نمایش داده بشود مانند یک فایل متنی به صورت پی دی اف (pdf) و ...  برای اینکار باید پسوند مورد نظر خود را نیز در انتهای عبارت جستجو شده تایپ کنید مثلاً :

internet.pdf      internet.doc      internet.pptx      

که عبارت internet فرضاً اسم فایل مورد نظر یا عبارت مورد جستجوی  شماست که  پسوند خاص نیز نظر به انتهاش اضافه شده. که در این مثال ها پسوند ’ppt’ برای فایل های پاورپوینت یا پرزنتیشن و پسوند‘doc’  برای فایل های متنی به صورت ورد  هست که با مایکروسافت آفیس اجرا میشوند و‘pdf’ هم فایل متنی هستش که با برنامه ی adob reader میتوانید اون رو باز کنید و حتماً باهاشون آشنایی دارید.

یا اینکه به این صوت عمل کنید:

internet  filetype:pdf

internet  filetype:doc

2-    جستجو در منابع علمی

اگر برای تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی به دنبال جستجو در منابع علمی هستید می توانید از گوگل کمک گیرد. در گوگل بخشی با عنوان  ‘scholar’  به معنی دانشمند و پژوهشگر وجود دارد که با کمک آن میتوان در میان مقالات دانشگاهی به جستجو پرداخت.

برای استفاده از این ویژگی از این آدرسها استفاده کنید :


scholar.google.com

Internet  filetype:pdf  site:edu

3-    استفاده از گوگل به عنوان مترجم

اگر به دنبال معنی یک واژه هستید و دسترسی به دیکشنری ندارید میتوانید از گوگل کمک بگیرد ، برای اینکار یا باید به بخش مترجم گوگل بروید و یا از کلید واژه ی ‘difine’ استفاده کنید که برای کلمه ی مورد نظر شما تعریفی کوتاه ارائه می دهد. به صورت زیر :

translate.google.com

Difine:internet

4-    پیدا کردن اختلاف ساعت

اگر میخواهید که ساعت شهر های مختلف جهان را پیدا کنید عبارت ‘time’ را به همراه شهر مورد نظر خود در گوگل جستجو کنید به این صورت :

Time Tehran

البته سایت های مختلفی برای ارائه ی تاریخ و ساعت وجود دارد که از آن جمله میتوان time.ir و  time.is را نام برد.

5-    وضعیت آب و هوا

برای اطلاع یافتن از وضعیت اب هوایی شهر خود و نیز پیش بینی وضعیت جوی در روزهای آینده میتواند واژه ی’weather’  را در گوگل جست و جو کنید :

Weather  Tehran

6-    استفاه از ماشین حساب گوگل

برای محاسبات ساده و همچنین پیچیده! و در مواقعی که حوصله ی استفاده از ماشین حساب سیستم را ندارید میتواند از ماشین حساب گوگل استفاده کنید . با استفاده از کد هایی مانند مثال های زیر:

9000*15

Sin(90)/cos(90)

با وارد کردن این عبارات ماشین حساب مخفی در گوگل نیز باز میشود و شما میتوانید محاسبات بیشتری نیز انجام دهید برای مثال این عبارت را جستجو کنید تا نتیجه ی جالبی را ببینید.

sqrt(cos(x))*cos(300x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(6-x^2), -sqrt(6-x^2) from -4.5 to 4.5

 

ادامه دارد.....

نظر ندین ادامه نمیدما!!!!!! :-(

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد